Personligt

Äta , äta och så äta lite till



Vad mycket ätbart det serveras i samband med julen. Tycker att vart man än vänder sig så finns det något ätbart vid den här tiden. På jobbet hittar man lite glögg där, pepparkakor, knäck, kola, godis, lussebullar och chokladkartonger i mängder. Många grattar och tackar för detta året genom att ge bort något ätbart.

Inte lätt att hålla fingaran borta från allt... det slinker ner en sak där, och en där...vilket ofta resulterar i ett nyårslöfte i form av  "Jag skall inte äta så onyttigt...."

Imorgon har vi traditionsenlig julsamling på jobbet, då vi äter frukost tillsammans (tomtegröt och skinksmörgåsar med senap såklart), umgås, får årets julklapp och myser tillsammans. Det brukar vara mycket uppskattat och väldigt härlig stämning.

Så här nära julafton känner jag verkligen att julstämningen är på topp inom mig, längtar så tills tisdag då jag har sista jobbdagen innan ledighet på 2 veckor. Skall bli så härligt att styra bilen nedåt blekinge, till släkt och vänner, för att bara njuta, umgås, slappa, mysa och ro om varandra på bästa sätt.

Som jag längtar nu...

Kram till alla er som tar er tid och läser min blogg.

♥ Rebecka


Kommentarer
Postat av: mamma

Vi längtar efter dig med, även Carl så klart. Kram Mamma.

2008-12-17 @ 21:09:11
Postat av: rebecka

Kram till Mamma

2008-12-18 @ 18:04:00
URL: http://rebeckasdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0