Personligt

Livet stora



Idag funderar jag mycket. På de stora frågorna i livet. Hur vill jag att resten av mitt liv skall se ut? Hur uppnår jag det? Vad tycker jag egentligen är roligt, härligt och ett alldeles underbart liv?

Är så lycklig just nu, är väldigt nöjd med det mesta, förutom det faktum att jag bor en bit ifrån min kära familj, både på min och carls sida. De vill man ju umgås med mer. Tänk lilla Wille som redan har blivit 1 år, tiden går så fort, man missar så mycket när man inte är där i vardagen.

Vill ha ett enkelt liv, fullt med skratt och leenden. Ett liv där man har tid till det man vill, inte bara sådant som skall göras utan tid att göra det som faller en in just för stunden. det kan vara att ta en promenad, umgås med en vän, laga en riktigt brakmiddag, bjuda hem folk, slappa i soffan, träna, läsa en bok, sova en stund,dansa som en toka. ja allt mellan himmel och jord vill jag ha tid till. Men ibland vill man bara pyssla med sina vardagsrutiner och då skall det vara bra nog också. Man skall leva så som man vill, ingen annan vet vad som passar mig bäst, vad jag vill, ingen annan förutom jag själv.

Det tåls att tänka på ibland, livet
Inte bara låta dagen gå utan att refelktera och faktiskt välja den väg man vill gå.
Inte låta livet välja vägen.

♥ Rebecka (som sagt funderar mycket idag)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0