Personligt

Att göra som man själv vill

Ibland ställs man inför val. val som inte alltid har ett rätt beslut och ett fel. ibland finns det inget annat sätt än att lyssna på sig själv och göra det man själv vill, inte det andra säger att man borde.  Jag är oftast ganska säker på vad jag vill men har under årens lopp låtit mig påverkas av vad andra säger och resultaten har ofta blivit allt annat än bra. Jag tror att jag nu lärt känna mig själv mer och inser mer och mer att ingen, ingen annan vet vad som är bäst för mig, mer än vad JAg gör. Därför skall man göra som man själv vill. Jag känner att jag varje dag går emot saker som blivit inpräntade i mitt huvud sen många år tillbaka. Då menar jag främst min arbetsituation. Jag "hoppade" av en logopedutbildning för ca 3 år sedan och har sedan dess arbetat inom IKEA. Jag, jag hoppade av något, helt osannolikt egentligen, men vet med 2000% säkerhet att det är mitt livs bästa beslut. Jag älskar mitt arbete och det passar mig. Jag vet att man "borde" utbilda sig först och sen hitta sitt drömjobb, men så blev det inte för mig, jag hittade mitt drömjobb, och sannorlikheten är stor att jag utbildar mig sen, eller kanske inte, vem vet, vi får se vad jag vill.  Jag är så lycklig och tacksam för att jag får vakna varje morgon med ett leende och vetskapen om att idag blir en riktigt härlig dag, både hemma och på jobbet.

Sånt här pysslar jag med ibland  http://www.ikea.com/se/sv/store/linkoping

IKEA is the shit.


♥ Rebecka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0