Personligt

En dag med Äventyr!



Nu slappar båda Chili och Smilla efter en händelserik kväll.

De har nämligen fått vara ute på äventyr i trädgården idag. Vi har bestämt att de skall få vara ute när de vill det istället för att bara vara innekatter. Smilla är så otroligt lekfull och äventyrslysten så jag tror verkligen att det kan göra henne gott. Chili å andra sidan är ju lite försiktigare i vanliga fall men idag när han fick springa runt på gräsmattan var han helvild och lycklig inbillar jag mig. Sprang efter små flugor och gick på upptäcksfärd i buskarna.

Vi bor på första våningen så vi har satt en "stege" eller trapp så att de själva kan ta sig upp och ner från balkongen. Till att börja med gäller det ju att vara med dem och  vänja dem vid den nya stora världen som finns där ute i små steg tills de blir lite mer säkra så att de sedan kan vara ute själva.

Men gud så stolta vi var, Carl och jag, då de förstod vad stegen var till för. Smilla som är en liten tuffing klättrade upp och ner ganska så snabbt medans Chili gnällde lite, jamade och var lite smått höjdrädd. Men då lillasyster visade hur man skulle göra och gick före honom så hängde han så småningom också på.

Då fick jag tårar i ögonen av stolthet.

Underbara syskon som lär varandra.

De är djur men ack så lika människors beteende de kan vara.

Rebecka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0