Personligt

Middagstips!


Det färdiga resultatet. Det blev ganska mycket mat så jag fick lämna en bit.


På min hade jag smarrig gorgonzola


Carls med vanlig ost

Ikväll gjorde jag enkel variant på pizza men med lite "roligare" ingredienser.

Då både jag och C kom hem så sent efter cykelturen så ville jag att det skulle gå snabbt och tog därför tunnbröd istället för vanlig deg.

Som topping/fyllning tog jag sedan

lite cremcheese naturell i botten
rökt skinka
pepparsalami
stekt kycklingfilébitar i sweetchilisås
skivade tomater
tunt skivad paprika
basilika
ost

Till det en grönsallad

På min tog jag även en hel del gorgonzola istället för bara vanlig ost och det var jätte gott.

Att använda tunnbröd som botten är verkligen underskattat då det både blir godare, enklare och inte så mättande som vanlig deg kan bli.

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Smart med tunnbröd, blir lite som varma mackor.



Ja visst känns det att hösten är på gång nu. Även om solen lyser så är det inte samma värme och det blir fort mörkt på kvällarna. Lite mysigt:)



Hoppas att helgen är bra och att du får lite tid med din C. KRAAM

2009-08-22 @ 22:01:41
URL: http://livetuppochner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0