Personligt

Mera Mateus och Mairo





Imorse innan jag begav mig ut till stranden hann jag med ett besök hos MAIRO. Det är en stor inredningsbutik här i ronneby som säljer främst produkter från deras eget märke men även mycket annat. Ezx Minou, Kartell, Marimekko, Ittala och Lexington, osv.

Mairo är mest kända för sina rullgardiner och superfina tyger. De formger och tillverkar alla sina produkter själva och förnyar sig varje säsong. Därav är det alltid så himla roligt att besöka butiken för att handla eller endast för att finna inspiration.

Främsta anledningen till mitt besök idag var att jag ville få tag på lite fler Mateus assietter till min samling. De små (20cm) med spetskant har ju utgått ur sortimentet så det gäller att passa på medans det finns några kvar. har köpt i färgerna plommon och grått innan men de finns inte kvar så idag slog jag till på den lite blå-turkos-gröna som ni ser på bilden ovan. 10 st fick följa med mig hem, tog alla de hade ;)

Tror att det kan bli snyggt att duka med mina naturvita mattallrikar, dessa gröna/turkosa assietter och mina naturvita ostronskålar.

Vad tror ni?



Lite inpiration från Mairo.



Mairo har även en kollektion frö barn som är mycket populär. inte konstigt då den både är tuff och otroligt fin.


Marios speciallitet är som sagt rullgardiner i alla dess former.

Kommentarer
Postat av: Sara

å så fint mateusporslinet är! jag har aldrig sett den färgen innan

2010-06-06 @ 16:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0