Personligt

Back to work


Så här glad blir man av att få starta sin arbetsdag på IKEA.

Vardagen kanske inte är så dum ändå. Imorgon väntar en sån där härlig arbetsdag som jag faktiskt längtar till ( tro det eller ej men jag är oftast vädligt glad när jag går till jobbet). Skall bli spännande att se vad som har hänt med ombyggnaden under veckan som jag varit borta, hur sommarbutiken har tagits emot av våra kunder och om det är någon vänlig kollega som saknat mig.

Man vill ju känna sig behövd, inte oumbärglig, men behövd. Det är som när jag ibland får för mig att ta lite sovmorgon, då brukar självkänslan få sig en ordentlig kick då man kommer till jobbet. Det har flera gänger hänt att jag mötts av glada tillrop från kolleger i form av

" Åh är du äntligen här, hur skall vi göra här, vad är tanken med den där, hur löser vi detta..."

" Vad härligt att du svarar i din telefon, vi har saknat dig här på morgonen"

eller som när jag kom in på kontoret härom veckan och min chef Magnus drog en lättnandes suck och utbrast i ett leende

"Där är du ju, vad glad jag blir att du är här...."

Det kan man kalla en kick för självkänslan. Mina arbetskamrater är tillhör verkligen de bästa. Kan ärligt säga att allt ni hört om "IKEA andan" och att personalen har en otrolig gemenskap, det stämmer. Sån lyckans ost jag är som får jobba i denna härliga gemenskap. Finare människor får man leta efter, vilken energi, empati och engagemang för sitt arbete.

Vi jobbar efter ledordet "Tillsammans är vi starka"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0