Personligt

Vuxen sovrum




Snyggt vuxensovrum med "walk-in-closet" och eget badrum. Den lila färgen på väggen kan nog för många kännas lite svår matchad men jag gillar den skarpt. Den lyfter rummet och bryter av den annars väldigt maskulina inredningen. lilla svarta bordet närmst i bild är en ikea favorit, Trollsta brickbord, som har fått mycket uppmärksamhet i media och designpris. Fint va?!




Snyggt med svarta påslakan. Dessa heter Dvala och kostar 149:-, in illa de ;)
Pläden heter ofelia och äen en vit dröm för den frusne, 239:- kostar den.




Lampan på malmbyrån är väldigt fin tycker jag. Ljusås ysby heter den, priset är 699:-.
De vita vaserna, Salong, har jag också hemma i mitt sovrum, på min malmbyrå precis som på bilden, fast min byrå är vit (vad annars? )




Foto taget inifrån walk-in-closet bredvid sovrumet. Snygga färdigsydda panelgardiner skärmar av men släpper samtidigt in ljus, fiffigt.




ordning och reda, det gillar jag. likanade inredning har jag här hemma i våra garderober. men får erkänna att älsklingen har bättre ordning än jag, han är en riktig liten pedant ;)








Ikea lanserade för lite sen två helt nya badrumsserier, Lillån- för det lilla badrummet och Godmorgon- för det stora. lillån är designad för maximal och smart förvaring i det lilla badrummet där platsbristen oftast är det största inredningsproblmet. Godmorgon är däremot anpassad för det stora badrummet, där hela familjen skall få plats och samas. man kan bygga ihop sina egena kombinationer, lägga till, ta bort så att man får en lösning som passar just sitt eget hem perfekt. 

 En variant av Godmorgon serien visas i detta badrum som ligger ihop med sovrumet och garderoben i föregående bilder. Snygg blandning av svart, vitt och lila skapar en röd tråd mellan de olika rummen, snyggt, stilrent och sådär lagom maskulint.




Coolt och lite ovandligt med såhär stora väggskåp i badrummet. Riktigt snyggt tycker jag.



Kommentarer
Postat av: Sofia

Vilket roligt jobb du verkar ha! Mycket inpsiration och ny vilja ;) !

2009-03-30 @ 20:18:51
URL: http://marmelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0