Personligt

Internationell matmarknad i Linköping



Nu i dagarna tre har det varit internationell matmarknad här i stan med massor av läckerheter från världens alla hörn.Jag och Carro var där en sväng i fredags och så gick jag och Carl en runda till där idag. Så himla mysigt med alla olika "stånd" från andra länder där det serverades det ena konstigare än det andra.  Kameran gick varm då det mesta såg väldigt gott ut.

Håll till godo av smarriga bilder!



Korv fanns det i massor


...och marmelader och sylt




Dessa franska nougat tårtbitar kunde Carro och jag inte motstå. Kan ni klandra oss?!



jag älskar kryddiga korvar! Bland det bsäta med marknad är när man får gå runt och provsmaka överallt, det gillar vi!


OLIVER!!!! gott


En påse nötter och annat naturgodis hängde också med oss hem. Cashewnötter med ost var en klar favorit!


Äppelstudel. Det har jag aldrig ätit, men det luktade gott.



Väldigt trevlig fransos som bjöd på lite små ostar

 



Massor med konstiga bakverk kunde man hitta på flera ställen. Mycket onyttigt men säkert väldigt gott och en fröjd för ögat om inte annat.


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Oj därifrån lär man inte gå hungrig:) Kul med en sådan grej, har för mig att det var något liknande i Örebro tidigare i våras.



Hoppas att dagen varit bra och att du har en mysig kväll nu. Kraam

2009-09-19 @ 22:16:45
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Mamma

Vad det ser gott och härligt ut med all mat, godis etc. Det hade varit kul att få gå på något sånt. God natt min älskling.

2009-09-19 @ 22:57:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0