Personligt

Förvandlingen av vår lägenhet

idag har vi en väldigt, väldigt lugn söndag här hemma. Vipassar på att ladda batterierna för stundande arbetsvecka med tidiga mornar. Tis och ons börjar jag redan halv sex så då blir et allt annat än sovmorgon...

Men nu är det fortfarande söndag och jag knapprar runt lite på datorn och kollar gamla bilder. Tänkte visa er vår förvandling av vår lägenhet som vi köpte 2007. Det är en 2.a från 1950 -talet som det endast bott en person i innan oss och inte mkt renovering hade gjorts. Så hon vi, och intog lägenheten med "buller och bong", rev väggar, la om golv, tapserade, murade, osv.

först ut tänkte jag visa sovrummet där det tidiagre var en ruskigt ful plastmatta och ljusrosa tapeter. Det fanns även två st dörrar in dit, en från hallen som vi behöll och från vardagsrummet som vi satte igen. Väggen som ligger mot vardagsrummet bestod tidigare av inbyggda, gamla och opraktiska garderober så där rev i en 4 m  (!)lång betong vägg (usch som det såg ut, trodde aldrig att vis kulle kunna bo här).

Men efter flera timmars jobb, främst från min UNDERBARA släkt som ALLTID ställer upp! så blev resultatet precis så som vi ville ha det. Nu trivs vi som fisken i vattnet!



Ruskigt ful plastmatta och ljusrosa tapeter = ingen bra kombo!


På bilderna syns pappa, lillebror och carl som är i full gång med renovering.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0