Personligt

Lill lördag




Rosorna som jag fick av C på alla hjärtans dag står så fint på soffbordet och gör mig glad varenda gång jag ser dem.

Idag är det onsdag, eller "lill lördag" som vi brukar köra med ibland här hemma. Det är vilodag från träningen, vi lagar till något extyra smarrigt till kvällmat  och avslutar ofta kvällen med en film. Det är vardagslyx när det är som bäst och så laddar man batterierna lite extra inför resten av veckan.

Idag hade vi besök på jobbet av ett par danska killar som skall jobba på det nya IKEA varuhuset i Ålborg som öppnar om tre veckor. De är hos oss några dagar för att "suga åt sig" så mycket kunskap som möjligt för att stå redo vid öppningsdagen. Vårt hus i Linköping är snart över 30 år gammalt så flera av medarbetarna här besitter en enorm kunskap och erfarenhet som vi gärna delar med oss till våra nya kollegor. Men så är det ju det där med språket. Jag har verkligen otroligt svårt för danskan, förstår inte mycket alls. Så jag fick ibland ta en del på engelska då vi diskuterade vissa logistiska termer och mer komplexa områden. Kanske skulle öva mig lite på språket så man förstår lite iallafall. Nu har de ju mitt nr så chansen (eller kanske risken...) att de ringer när de stöter på problem är ju ganska så stor ;)

Nu blir det middag. Smarriga hemmagjorda hamburgare med diverse tillbehör :)

Sen väntar en Wallander film. Det är MYS!

Kommentarer
Postat av: Zandra

Härligt med Onsdagslyx!

De gör ni så rätt i :-)

Njut av resten av vecka 7!

Kramar

2010-02-18 @ 11:06:23
URL: http://lillalallas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0