Personligt

Makeup


Lipgloss RIO. Läppstift i matt neutral rosa/persika färg EXIT. Micoshadow WHITE. Wonderpouder (mineralpuder) Kalahari och Loosepouder NATURAL.

Ja igår var jag som sagt på clubkväll på Makeupstore där de presenterade vårens nya kollektion 5ifties.
Looken är en hyllning till den glamourösa och feminina eran som växte fram under 50-talet, då kvinnans utseende förstärktes med små effektiva detaljer som tillsammans skapade en fulländadhelhet.  Brynen är noggrant målade i en vacker form. Ögonen har en nougatbrun globlinje och svarta fransar som förstärks med eyeliner. Ansiktets kindben lyfts fram med shading i bruna toner och läpparna målas i klara färger.

Jag hade redan innan spanat in en del saker ur det vanliga sortimentet som jag tänkte passa på att köpa under clubkvällen då man har hela 20% rabatt. Ni ser ovan på bilderna vad som föll mig i smaken:)

Jag har tidigare haft mineralpuder från I.D bare minerals som jag varit väldigt nöjd med men nu ville jag ändå testa Makeupstores Wonderpowder som skall vara riktigt bra. Använde det idag och hittills är jag mycket nöjd med resultatet.

Läppstifet som jag köpte heter EXIT och det kommer att användas flitigt av mig under våren. jag har annars väldigt svårt för läppstift till vardags då jag alltid känner mig så "sminkad" med det och inte riktigt bekväm. Men denna neutrala ljusrosa/persika färg länns helt perfekt till mig.

Så nu vet ni hur jag kommer att se ut i ansiktet framöver;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0