Personligt

Fredag!

                             


Denna fredag var det lite extra härligt att stiga innanför dörren och ta helg. Det råder snökaos här i Stockholm (på riktigt denna gången...) så jag fick ägna en stor del av morgonen till att skotta ut min bil från parkeringen. Låg på knäna och försökte flera gånger att få bort den fastfrusna snön under däcken, för att sedan till min stora besvikelse inse att bilen bara rörde sig några cm. Blev lite smått tokig, ringde till carl med gråten i halsen och var bra nära att ge upp, gå tillbaka till varma sängen och dra täcket över huvudet. Men så äntligen gick det, jag ut från parkeringen, slirade i 30 km hela vägen till jobbet. Men jag kom dit, det var jag glad för!

Men nu är jag som sagt hemma igen, i hemmets lugna vrå. Har ätit lite mellis iform av hemmagjord musli och fil tillsammans med en stor varm kopp té. Nu tänker jag dra fram "städverktygen" och ge lägenheten en ordentlig omgång, för som här ser ut. Smillias päls känns som den ligger överallt, ibland undrar jag hur det kommer sig att hon har något kvar på den lilla kroppen, allt tycks ju sitta på möbler och längs golvlisterna.

Härliga helg startar vi NU!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag hade velat se dig ligga där vid bildäcken på morgonen. Vilken syn! Kram till er båda från oss i ett snöigt och blåsigt Blekinge.

2011-02-11 @ 20:23:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0