Personligt

Konsten att fylla på varor på IKEA!



Denna veckan har jag hjälpt mina kollegor på varupåfyllnaden på morgonen. Det är ett gäng härliga människor som börjar sin arbetsdag redan kl 05.00 på morgonen och ser på till att fylla på alla varor så att vi klockan 10.00 kan öppna ett "varuhus i skick som nytt".

De är grymma på sitt jobb!

Ikea kungen kurva är världens största IKEA och då kan ni själva tänka er hur många pall med varor det kommer till varuhuset VARJe dag som skall fyllas på.

De ser inte bara till att fylla på alla pall med varor som kommer in till huset, de gör det med en enorm glädje och energi också. Jag blir så glad varenda gång när man inser vilken fantastisk arbetsplats jag jobbar på. En plats där man respekterar varandra och hjälps åt. Inte för att man måste, utan för att man VILL!

Idag gick jag runt och skrattade och log hela morgonen :)

Eftersom det är sportlov denna veckan är det extra mycket kunder i varuhuset vilket gör att fler varor behvöer fyllas på än vanligt. Framåt åtta tiden imorse började det komma in pall i rasande takt, kände ett tag att jag var osäker på om vi skulle hinna klart till 10.00 då vi öppnar. Men så kom jag på att, just det, jag jobbar ju på ett ställe med mantrat "Tillsammans är vi starka". Så tog Jenny en pall, Haidar en, Abulai och jag hjälptes åt med en annan medans Lena, Lina, Anton och de andra drog i högsta växeln och "bara körde".

Så vips, vid 09.30 var vi klara. Alltså långt innan deadline, vilket gav oss tid att snygga till huset lite extra denna morgon.

Så härligt att se när människor samarbetar, då glädjen av att hjälpa någon är större än den egna uppgiften.

Till alla mina kollegor, ni är grymma <3



Kommentarer
Postat av: Maja

Hjärntvättvarning eller ;)

2011-03-04 @ 22:10:51
Postat av: Mamma

Innan du publicerar din text så måste du läsa igenom den, idag var det extra många "fel". Kram kära du, ta hand om din syster i helgen!

2011-03-04 @ 22:53:20
Postat av: Rebecka

Mamma; Lovar att stava bättre ;) men då kanske du inte kommenterar så flitigt...



Maja; Ja du, är absólut hjärntvättad. Om det innebär att man älskar sitt jobb och sina kollegor så är jag helt klart det...

2011-03-04 @ 23:50:28
Postat av: Joakim

Usch för dig din gladkristna människa.

Dra åt helvete.

2011-04-04 @ 23:51:40
Postat av: Emilrita

Nice site, cool background. toni.

2011-09-29 @ 10:19:04
URL: http://emilrita.blog24h.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0