Personligt

Världens finaste kungakrona är äntligen min!




Som jag har letat det senaste halvåret efter den perfekta kungakronan för ljus. Har besökt otaliga nätbutiker, inredningsbutiker, loppisar, osv och så till slut så fann jag då äntligen den i MIO´s nyhetskatalog. Efter flera besök i Mio´s butik ute i Kungens kurva fick den tillslut följa med mig hem. Att det skulle ta så lång tid berodde bland annat på deras minst sagt märkliga sätt att jobba på på Mio. Att först skicka ut sin nyhetskatalog hem till folk och sedan flera veckor senare faktiskt ha alla nyheter i butik till försäljning. Har haft flera diskussioner med deras inkompetenta och faktiskt väldigt otrevliga personal där bristen på engagemang och service gjorde mig allt annat än glad. Egentligen så ville jag inte köpa kronan pga detta men eftersom den var så fin så kunde jag helt enkelt inte låta bli. Men fasen också, att de aldrig lär sig att man kommer så långt med ett leende och en hjälpsam aproach när man jobbar med människor...






Kommentarer
Postat av: Marie

Hej Rebecka! Vilken fin blogg du har. Hittade den när jag surfade runt efter mios krona. Hittade den i deras nya höst katalog, men när jag besökte mio i Växjö kunde de inte hjälpa mig. Mio stockholm city hade heller ingen aning, å igår ringde jag kungens kurva. Men hon kunde inte hjälpa mig eftersom jag inte viste vad den heath. Håller helt med om deras oprofesionella bemötande! Vet du vad kronan heter? De visade mig en som var 15 cm hög men i katalogen ser den större ut och tyckte din gjorde det oxå. Tacksam för hjälp:-)

2011-10-09 @ 07:18:15
Postat av: Rebecka

Hej Marie.

Tack så mycket för din kommentar. Alltid roligt att höra. Vad gäller kungakronan för ljus så är den ca 15cm och kostar 245kr, den visas i katalogen på ett brickbord tillsammans med massa ljusstakar och "tingeltangel". Jag tycker att den är rätt lagom stor för att ha på ett mat- eller soffbord med antingen värmeljus eller blockljus i.

Jag tycker att det blir finast med blockljus i och IKEAs lågpris ljus HEMSJÖ är perfekt storlek (8cm höga) säljs i 4-pack för 15kr :)

Jag har som sagt letat länge efter en kungakrona och denna är helt klart den finast jag sett...



Hoppas du hittar vad du söker.



//Rebecka



2011-10-10 @ 19:27:01
URL: http://rebeckasdagbok.blogg.se/
Postat av: Marie

Tack snälla för svar! Ja, har sett den i katalogen, å den är ju fantastiskt fin! =) Superfint med blockljus i! Du vet inte vad kronan heter? Jag förstår inte hur de kan ha med saker i sin nya höstkatalog och sen vet personalen inget om produkterna, utan vill att kunden ska veta vad den heter =) Men jag ska inte ge upp än..finns ju många Mio i landet :)

//Marie

2011-10-10 @ 21:31:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0