Personligt

En av Sveriges mysigaste småstäder


Jag utanför det berömda glasscafeét.

I måndags var vi i Söderköping som ligger några mil härifrån. Verkligen en urmysig stad med många gmla fina träbyggnader, kullerstensgator och väldans god glass. Här har Madicken spelats in och man känner verkligen inte att man är på 200 talet när man går runt på stadens gator. En underbar plats helt enkelt.







Klart att man måste äta glass när man är här. Vi kunde inte hålla oss till efter middagen så det fick bli en glass direkt.
Vi delade på en vanlig våffla med smakerna blåbär (min favorit) och chokladglass med crisp och kolarippel (Carls val).
Skulle vi inte ätit middag så hade vi ju provat deras mer berömda  kreationer och speciella blandingar men det får bli en annan gång.
De var väldigt generösa med mängden glass så det var tur vi delade...



Göta kanal sträcker sig igenom ena utkanten av stadskärnan och här var det otroligt vackert.



Som sagt, fina byggander fanns det gott om...



och många båtar.



Sommarfeelings av att sagta promenera runt här. Underbart fint!



Väldigt sällskapliga och coola änder fanns det med.






Mysiga små boutiguer hittade vi. Inga stora köpcentran eller annat som förstör stämningen utan små, annorlunda och härliga affärer.



Gamla fina hus,kullerstensgator och få bilar gör att man känner sig i ett Madicken avsnitt. Bara de härliga kläderna som fattas...



Detta huset hade jag ej tackat nej till. Underbart hus som låg precis nedanför kanalen...

Varning för stort vill ha begär.

Summa summarum. Kan varmt rekommendera er att besöka Söderköping!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Dit skulle jag vilja åka, riktigt mysiga bilder=)



Vad fina ni är och hoppas verkligen att allt grubblande leder till något bra. Jag håller mina tummar ska du veta!



Skönt att du också har lite ledigt. Några roliga planer?



Sköt om dig. KRAM

2009-08-12 @ 21:37:48
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag håller med dighelt och hållet det är underbart :)

Mormor och morfar har bott där i alla år, så man hittar mest överallt i den mysiga lilla staden :)

2009-08-12 @ 21:47:45
URL: http://mallisbrallis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0