Personligt

Flitiga små tomtar pysslade hela natten lång...



Nu har jag äntligen vaknat till liv igen. Steg ur sängen för en timme sen ungefär. Känns väldigt konstigt men har inte sovit fler timmar än vanligt då jag inatt var på jobbet och byggde klart julbutiken.

Vi hade så roligt och skrattade ca 85% av tiden. Framåt småtimmarna låg jag vikt av skratta ibland. Vi var ett härligt gäng på 11 personer som pyntade granar, hängde lampor, slog in paket, osv.



Tinas och min stora "korv" som vi kallar den. En lång träpinne som vi täckte med inte mindre än 10 st grangirlanger och sedan slängde vi på en massa pynt på det.

Vårt mål med dekorationsdelen var att ösa på så mycket tingeltangel som möjligt och få det lite sådär amerikanskt/ trashigt på något vis. Inte så svenskt och lagom, utan verkligen visa att här är det JUL.



Snygga vaser i vitt, grönt och rött. Det är det bästa med årets sortiment, att det går i färgerna rött, grått, vitt och svart så att det går att använda året om och inte bara runt julveckorna.



Här hjälps alla åt med att fixa snygga redovisngar till alla presentpapper och snören.



Vår fiffiga och super härliga kommunikatiör Pekka hänger "julbollar" i taket. Dessa lampor är en nyhet detta år och finns i två storlekar. Den vi använder oss av här är 40 cm i diameter men det finns även 70 cm. faktiskt riktigt coola på rätt ställe.



Inredarna Malin och Jonas pyntar här en gran  i svart och silver. Många  skratt kom från detta gäng då de inte var helt nöjda med vår linje om  en "amerikansk" stil på granarna...




Självaste högsta hönset för "Inredning och kommuniktaion" hos oss i Linköpings varuhuset Pernilla var med hela natten och pyntade minigranar för glatta livet...



Janne, en av våra duktiga snickers, var på plats och spred glädje bland oss hela natten lång. Som jag har skrattat åt Jannes skämt och lustigheter under mina år på IKEA, han är en väldigt speciell och härlig person!

 Vid två tiden såg vi honom stå och spela fotboll på lagret och dåp undrade vi om det inte var dags för hemgång...

Tyvärr fick jag ingen bild på självaste tomtemor (läs jag) men jag var väldigt nöjd me datt stå bakom kameran för en gångs skull ;)


Kommentarer
Postat av: Sara

Kanon fint ju.. Julkänsla! :-)

2009-10-15 @ 21:10:22
URL: http://rockfellamama.blogspot.com/
Postat av: Sandra

Hej fina du.



Vad är minigranarna ifrån? Är det plast va? :) Super fina och vi har ingen bra plats för en stor gran i vårt nya öppna hem, så tyckte de var lite små tuffa. Hoppas du mår bra i övrigt.



Stor kram

2009-10-20 @ 21:05:09
URL: http://mittnyahem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0