Personligt

Nypiffat i sovrummet


Nytt påslakanset från HM Home i lila, grönt, grått, svart och vitt.
På var sida om sängen har vi våra initialer så man vet vilken sida som är vems.


Igår så fixade och piffade vi lite här hemma i vårt sovrum. Carl var super duktig och såg till så att alla sladdar som legat längs golvet kom på plats så att de inte syns längre medans jag ägnade mig åt lite roligare sysslor.

 Vi satte upp en ny text på väggen bredvid fönstret och en över vår sängen. Över sängen står det som ni ser "Always kiss me goodnight", passande för oss då vi under våra snart 10 år tillsammans alltid har pussat varandra godnatt innan vi somnar  (med undantag för de få nätter vi sovit ifrån varandra). Även om vi bråkat en hel kväll och fortfarande är förbannade på varandra när det är läggdags så blir det ändå en "godnatt puss" för hur arg man än är så finns alltid kärleken där och den gäller det att ta hand om.




Utanför vårt sovrumsfönster har vi vår stora och mysiga innegård. Bra att ha sovrummet åt detta hållet då man aldrig störs av några ljud eller likande när man skall sova.



I de två tunnorna till höger har vi träningskläder och smutstvätt. Praktiskt att ha i sovrummet då det är oftast där man byter om och vill lägga ifrån sig smutsiga kläder.




Där till vänster ser ni den andra texten som vi satte upp igår. Innan har vi haft en golvlampa där vid tunnorna men den tröttnade vi på och sålde på blocket härom dagen. Bra det där när någon annan kan få användning för ens saker till en blillig penning.





Kommentarer
Postat av: Jessica

Vilket underbart sovrum! Du har en väldigt fin blogg, kollar in här då och då och tycker att den är jätte-inspirerande, syns att du kan det där med heminredning. =)

Ha det bra! /Jessica

2011-10-26 @ 23:09:31
URL: http://jessicajessie.blogg.se/
Postat av: Fanny

Guuuud va piffigt det blev. Håller med Jessica, syns verkligen att du kan det här med heminredning. Ha det bra! :) :) Tjillevippen.

2011-11-01 @ 20:36:36
Postat av: Anonym

hej hej vilket vackert hem du har!! jag undrar var du har köpt dina gardiner jätte fina!!(=

2011-11-17 @ 12:16:29
Postat av: Rebecka

Hej Fanny.



Tack för att du gillar vårt hem.

Gardinerna har min mamma sytt till mig av tyg från IKEA. Tyvärr var det några år sedan så det tyget finns inte kvar längre. Men liknande har jag sett på både Hemtex och Åhlens så kolla där när du har vägarna förbi en butik.



Tack för att du tittar in hos mig, det gör mig glad!



Kramar Rebecka

2011-11-17 @ 14:33:16
URL: http://rebeckasdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0