Personligt

De där olivträden



Här hemma har vi två konstgjorda olivträd som är lika fina dag efter dag, månad efter månad, året runt. Ja för det är ju det fina med just konstgjorda blommor att de håller sig utan någon som helst skötsel eller uppmärksamhet. Jag har alltid gillat olivträd, dess enkelhet och lite råa färg, så när vi sålde sådana på jobbet förra året så fick två bli mina. Nu såhär i efterhand ångrar jag att jag inte köpte fler innan de utgick för de är verkligen riktigt snygga och ser näst intill äkta ut. Numera säljer vi endast dem i en större storlek , ca 1,5m höga. Men man kanske skulle slå till på en sådan variant ändå, till balkongen i sommar, så smidigt det vore att slippa vattna ;)

FEJKA Konstgjord krukväxt, Olivträd Krukans diameter: 17 cm Höjd: 146 cm


Kommentarer
Postat av: Anna i Helsingfors

Äsch då, genast när jag såg första bilden och började läsa tänkte jag att jag måste fråga var du hittat dem, men om de utgått ur sortimentet så kan det ju inte hjälpas.



Jag är helt värdelös på att få blommor och växter att hållas vid liv, hur mycket jag än vill och försöker. Plastblommor som ser någorlunda äkta ut kunde vara lösningen på problemet! Kanske jag också får lov att kicka på de stora olivträden och om de över huvud taget finns att få tag på här i Finland.

2012-02-07 @ 08:39:17
Postat av: AnnCatrin

Två såna finns här hemma hos oss också, sååå fina! U gotta love ikea :D Tror jag hade kommit hem med nytt hela tiden ifall jag jobbat där, eller tröttnar man lite? :D

Det stora olivträdet ska absolut spanas in, fint både inne och ute!

KRAM

2012-02-20 @ 09:02:33
URL: http://anncatrins.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0