Personligt

Om att jobba för att leva och inte tvärtom



De orden tåls att upprepa för sig själv ibland, särskilt då man är en sk "duktig flicka".

ibland måste man säga att det där hinner inte jag, det där kan inte jag, det där går inte. Man skall inte behöva lägga knut på sig själv för att åstakomma vissa saker när de inte har större betydelse för livet än vad de har. Ibland är det lätt att skena iväg i livets ekorrhjul utan att riktigt tänka efter vad man faktiskt vill.

vad vill jag?

Inte vad jag borde, ska eller bli tillsagd att göra. Utan helt enkelt vad vill jag, hur vill jag leva.

Det vet bara du svaret på när det gäller just ditt liv. Glöm inte det.

Kärlek till mina älskade vänner, de "duktiga flickorna"-

Rebecka

Kommentarer
Postat av: Kristin

Den satt precis där den skulle idag... Tänkvärt Rebecka, ibland måste man stanna upp.



2009-04-20 @ 22:21:29
Postat av: Annas inspiration

Tänkvärt!



Fin du är idag :-)



kramar

2009-04-21 @ 16:54:12
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mycket tänkvärda ord,jag håller helt med på det du skriver. Alla skulle stanna upp ibland för att tänka igenom hur man har det och vad man vill med livet. Nu blev vi nog lite djupa. Ha det så kul med syster din nu när hon kör upp till er. Kram mamma!

2009-04-21 @ 19:36:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0