Personligt

Jul, jul strålande jul


Mormors lilla idylliska stuga ute i skogen...

Länge sedan jag bloggade nu. Har tagit julledigt med allt vad det innebär:)

Dagarna går så otroligt fort när man är ledig och har det så mycigt tillsammans. Man vill hinna med att träffa så många på så kort tid att det ibland blir oundvikligt att missa någon. Ikväll försöker jag i alla fall styra upp en träff med mina tjejkompisar som alla är hemma och besöker sina respektive familjer under julen.

Julafton spenderade vi på fyra ställen (!)Vaknade upp hela familjen hemma hos mamma och pappa där det blev julfrukost och julklappsutdelning. Sedan bar det av til min mormor som bor i världens mysigaste lilla stuga ute i skogen vid en liten sjö. Där är verkligen det perfekta stället att fira jul på. Hon serverade oss ett traditionellt julbord med allt vad det innebär. Mätta och belåtna tog vi sedan en sväng till min farmor för efterrätt. Och slutligen efter det avslutade vi kvällen med ännu ett julbord hemma hos Carls föräldrar.
Kan även säga att vi hade julklappsutdelning på alla fyra ställena så man kan säga att vi varit riktigt snälla iår om man skall däma efter hur mycket klappar vi fått;)


Carl utanför mormors stuga.



Mormor har en jätte stor trädgård med en egen liten sjö som skymtar på bilden. Så otroligt mysigt med all snö.


Vad vore en stuga utan en jordkällare att förvara all hemkokt sylt, saft och annat gott som mormor tillverkar året runt. I bild skymtar även en av de två stora stenarna som ligger utanför mormors stuga. De är lite kända så hit kommer turister och kikar då och då


Synd att vi inte kunde åka skridskor denna julen. Det finns ju knappt något roligare


Här uppe ligger mormors gäststuga som jag och kusinerna har spenderat många nätter i.



Julaftonsoutfiten blev nya blusen och byxorna från ZARA.


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Vad fin du är i Zara-blusen. Passar dig perfekt. Kollade in Zaras-rea idag och det fanns en del, blev dock inget köp.



Låter son mysig jul och söt stuga att fira jul i.



Hur ser nyår ut för din del? Ha en fortsatt mysig jul/nyår. Kraam

2009-12-27 @ 22:24:57
URL: http://livetuppochner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0