Personligt

Egomänniskor




Jag skulle kunna klappa till alla egomänniskor där ute just nu. Varför kan man inte glädjas åt andra och fokusera på dem istället för att hela tiden se om sitt eget hus?

Varför kan man inte ge istället för att bara ta?

Jag vill ge och ta, sen ge, sen ta, sen ge och sen kanske man tar tar tar en stund men då gäller det att GE så snart man kan.

Idag var jag lite xtra snäll i mataffären. Var lite extra artig mot kassören (brukar jag tänka på, det lilla gör så mycket har jag lärt mig)  samt hjälpte en tjej med hennes matkassar på väg ut mot parkeringen. Hon fick åka snålskjuts i min kundvagn då hon inte hade någon egen utan bar på sina kassar.

Så snäll jag kände mig då. Vilken "win win" situation. Hon blev glad, jag blev glad :)

♥ Rebecka

Kommentarer
Postat av: Madde

Alldeles rätt.Vänliga ord och leende är bra både för avsändaren och mottagaren

Sänd ut 1 leende och du får 1000 åter,

det är min livsfilosofi.

Kram faster

2009-02-10 @ 12:44:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0