Personligt

En helt ok dag, faktiskt

Känns som ett steg i rätt riktning.

Läkarbesöket idag gick över förväntan. Träffade min "husläkare" för första gången, han var en så sympatisk och förstående människa, såg min verklighet på något vis. Vår gamla läkare var rent ut sagt en riktig präktig sur gubbe, han satt på sina höga hästar och dömde oss små människor som inte alltid kan hålla våra tankar i styr.
Men som sagt, den nya var kanon. Vi pratade i nästan 45 min, sen gjorde han en grunlig undersökning för att säkra att min hälsa (den fysiska alltså) var bra, och sen var jag på laboratoriet och tog så många som 8 provrör med blod. Så många har jag aldrig behövt ta innan, men det var ju ingenting, sköterskan var en riktig liten krutgumma som var så trevlig och pratglad.

Fick en remiss till psykolog men det dröjer ( hade inte väntat mig annat) innan jag får komma dit, om de nu vill säga tycker att jag är ett problem värt att jobba med ;)
Sanmmanfattningsvis mitt bästa besök på vårdcentralen hittils.

Besiktningen av bilen gick även det kanon, mannen där var också ritkigt trevlig och pratade vilt och brett om allt mellan himmel och jord.

Vilka glada, härliga och fina männickor det finns.



Fick faktiskt till ett litet leende idag som förevigades, kände att jag ville dela det med er,
k

ärlek till alla som orkar läsa om mina funderingar

Rebecka

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilket bra betyg för en läkare på en vårdcentral, annars så hör och läser man så mycket skit om dem. Egentligen skulle du visa honom vad du skriver, de kan behöva lite uppmuntran precis som alla andra.



Det var nog ett bra beslut att skaffa en liten kompis till Chili, han verkar trivas jättebra med lilla fröken. Hoppas Carl och du orkar med dem bara. Kram och godnatt! Mamma

2009-01-22 @ 22:04:10
Postat av: Ellen

Hej min vän igen!!!

Tycker i inte om det jag läser att du må dåligt men du fixa detta det tvivla jag inte en sekund över....



Mina tankar finns hos dig

///Kram Ellen Ottosson

2009-01-23 @ 08:32:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0