Personligt

Jag vill jobba för att kunna leva, inte tvärtom...



Ett arbete är ändå bara ett arbete.
Hur roligt man än tycker att det är.
Hur ambitiös och ansvarskännade man än är.
Ett arbete är ändå bara ett arbete.

Ibland är det lätt att glömma detta.
Särskilt i pressade situationer
Särskilt då högen på skrivbordet bara växer.
Särskilt då ingenting tycks fungera.
Då är det lätt att glömma.

Jag vill jobba för att kunna leva
Inte tvärtom.

Jag vill utmanas, prestera och utvecklas
Jag vill inspireras, växa och lära
Jag vill inspirera,leverera och utmana.

I tuffa tider glömmer jag detta.

Men om jag kunde styra över mina tankar
Då skulle jag alltid vilja vara
Den "riktiga" Rebecka

Rebecka som sprudlar av energi vid kl sex på morgonen
Som skrattar,skojar och ler
som älskar sitt arbete och allt vad det ger mig




Kommentarer
Postat av: Karro

Du är så klok min vän! Tänk vad lätt det är att glömma detta ibland. Jobba för att leva, jobba för att leva...nya tag imorgon med ny energi. Snart bara en vecka kvar nu för oss till vår efterlängtade semester. Då får vi verkligen tid till att leva och det är vi värda!!

Är så glad att ha dig som både arbetskamrat och vän!

KRAAM karro

2009-07-02 @ 20:27:16
Postat av: Cicci

Det var några kloka ord som du skrev. Som du säger glömmer man lätt bort det.

2009-07-02 @ 20:29:32
URL: http://mittfonster.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Kloka du som vanligt=)



Får man fråga vad du har för roll/befattning på Ikea?



Kraam kraam

2009-07-02 @ 21:58:39
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Mamma

Vilka kloka ord du fått till idag min kära dotter.Mamma

2009-07-02 @ 22:29:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0