Personligt

Ett skratt förlänger livet



Hej allihopa.

Idag har jag skrattat så otroligt mycket. Nu under vår ombyggnad på jobbet så jobbar jag bl a ihop med en kille som är så rolig. Han kan nog vara den roligaste människan som jag har träffat i mitt liv. det är inte det att han drar skämt hela tiden utan han säger saker på ett speciellt sätt så att man inte kan låta bli att skratta.

Han har vissa uttryck och meningar som man ofta får höra och som jag nu med börjat använda mig av ibland. Intressant det där hur snabbt man snappar upp vissa fraser om man hör dem tillräckligt ofta.

Då vi jobbar en del under varuhusets öppetid kan nog kunderna ibland undra om vi är riktigt kloka. Som när man ligge rpå golvet och kryper av skratt samtidigt som tårarna sprutar :)

...eller när man inte ens kan sluta skratta för att besvara en fråga från en kund. utan istället bara skrattar ännu mer tills man nästan inte får luft och kramp i magen.

Ett skratt förlänger livet sägs det ju.

Då kommer jag att leva länge med sådana här arbetskamrater :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0