Personligt

Nytt jobb

                               

Nu är första veckan på nya jobbet avklarad. Har ju egentligen bara jobbat i två dagar men det räckte för att jag skulle fyllas upp till bredden av nya intryck. HR är en otroligt spännande och utvecklande funktion för mig att jobba med och det känns som om jag kommer att lära mig hur mycket som helst. Det var en konstig känsla som spred sig i kroppen i torsdags då jag klev in på IKEA Kungens kurva, i samma kläder som jag jobbat i dagen innan i Linköping, men nu befann jag mig på en helt ny arbetsplats,med nya arbetsuppgifter och med helt nya kollegor.  Tror att jag kommer att trivas men saknaden är redan stor efter mina fina kollegor i Linköping.

Men jag ser det som en rikigt härlig förmån att få fortsätta arbeta inom ett företag där man lägger titlarna åt sidan, fokuserar på människan och förespråkar ömsesidig respekt för varandra :)

Så det är bara att intala sig att förändringar är nödvändiga för att livet skall utvecklas och gå vidare...


UPDATE: Fick lite kommentarer vad HR betyder. Står för HUman Resources, alltså med andra ord personalavdelningen.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Det är nog fler än jag som inte begriper vad HR är för nånting. En förklaring tack. Mamma

2010-10-29 @ 22:25:28
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Vad kul att det gått bra så här de första dagarna och såklart saknar du dina fd. kollegor, men du kommer ju även få nya snart =)



Håller med din mamma ovan, vad betyder HR? vad är det du ska göra på världens största IKEA? Nyfiken



Hoppas ni har en mysig kväll och all lycka till!



Kram/Anna

2010-10-29 @ 22:47:07
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Rebecka

HR står för Human Resources, alltså personalavdelningen på ett företag. Kommer arbeta mycket med bamanningsfrågor. Planering, strategier, arbetsätt, osv.



Tack Anna för dina lyckoönskningar. Det är som du skriver att jag kommer säkerligen hitta "nya" härliga kollegor (jag har ju rätt många... ;)).

2010-10-29 @ 23:05:50
Postat av: Sanna

Hej !

Om du fick välja att vinna ett helt valfritt plagg ifrån Mahingo.com , vad skulle du välja då ?



Tala gärna om det för mig så kan du få vad du önskar:

http://moonzanna.se/2010/october/tavla-om-en-onskevist-ifran-mahingocom.html#comment

2010-10-30 @ 10:44:43
URL: http://moonzanna.se
Postat av: Madeleine

HR hade jag koll på:) Kul med nytt ansvar och nya möjligheter. Har ju själv en period på IKEA i bagaget och det är en bra arbetsplats. En vän till mig var HR i Örebro men är tyvärr sjukskriven nu.



Lycka till. KRAM

2010-10-31 @ 21:17:13
URL: http://livetuppochner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0