Personligt

Det är en konst att älska sina rutiner!

                                        

                                                         Jag är en rutinmänniska, och jag gillar det!
Nu befinner jag mig på hemmaplan igen, i härliga soffan, med största tékoppen framför mig och med min kärlek sovandes bredvid mig. Jag har alltid varit en människa som gillar trygghet och att veta vad som komma skall. kontrollbehovet är stort och det är inte alltid till min fördel men jag har lärt mig konsten att älska mina rutiner. Att veta hur morgondagen på ett ungefär skall te sig kan för många kännas tråkigt och slentrianmässigt men för mig är det alldeles alldeles underbart!

Imorgon ser min dag ungefär ut så här;

05.45 ringer klockan, stiger upp direkt och drar på träningskläderna

06.00 Tar steget utanför porten och styr mot vattnet 30 m bort, en tur längs motionsspåren runt Mälaren väntar,lite löpning lite prommis lite hopp och lite skutt, perfekt sätt att starta dagen på. Jag avslutar träningen med lite styrkeövningar på bryggan  i (förhoppningsvis) solens strålar...

07.15 dusch, sminkning och väcka sambon ett par gånger (så morgontrött är han, där är vi inte lika...)

ca 08-17 på jobbet IKEA Kungens Kurva där jag oftast äter min frukost tillsammans med härliga kollegor. Mycket trevligare att äta frukost tillsammans med andra och då man varit vaken ett tag, då är man hungrig och ALLT smakar underbart!

17.30 Hemma igen, blir middag direkt för att efter det möta upp lite kompisar.

19.00 afterwork med vännerna på Kungsholmen, en väldigt trevlig avslutning på veckans 1:a dag.
Alltid bra att hitta på något roligt en måndag då helgen genast känns lite längre och veckan får en kanon start :)

ca 22.30-23.30 somnar gott och sover oftast som en liten "stock"



Hur ser er dag oftast ut?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0