Personligt

Welcome Aboard on our toilet !

Hej på er!
Jag har ju totalt glömt bort att visa er bilder på hur fint det har blivit på vår toalett här hemma. Jag har alltid velat ha lite mer marin känsla där inne eftersom både golvet och ena väggen går i en marinblåfärg. Så mamma hjälpte mig att sy ett duschdraperi av vanligt tyg (man syr på tyget på ett vanligt duschdraperi, se www.hemmakanelen.se för tips från ett Äntligen hemma program) och ett draperi i samma tyg framför Smillas kattlåda. Sedan köpte vi en "livboj" i Fjällbacka under semestern som fått sin plats ovanför toalettstolen, lite nya marinblåhanddukar vid tvättstället och badlakan på handdukstorken vid badkaret. Carl var sedan så snäll och målade om vår tvättställskommod förra helgen så nu är den med vit och fin (var tidigare i en konstig träfärg...)

Här nedan ser ni bilder på resultatet, jag gillart!




Livboj ovanför toaletten och en liten skymt av det fina randiga duschdraperiet i vitt och blått.





Vid ena väggen och vi torktumlare, tvättmaskin och så bakom draperiet hittar man Smillas toalett. Blir så mycket bättre när man kan "gömma" undan hennes kattlåda då den inte är speciellt snygg att titta på.













Vår tolaett är stor och väldigt rymligt och bänken ovanför tvätt- och torktumlare är väldigt praktisk när man tvättar. Ovanför bänken har vi satt in  2 stora köksskåp från IKEA (80cm breda och 92cm höga med APPLÅD dörrar i vitt)  som sväljer hur mycket saker som helst. Jag som är ett stort fan av förvaring är super nöjd med hur vi har löst detta i vår lägenhet, var sak har sin plats här hemma.





Kommentarer
Postat av: Zandra

Vad fint och mysigt du fått till det, riktigt piffigt! :-)

Hoppas din måndag på jobbet gick bra.

Kram

2011-08-08 @ 23:31:14
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Victoria

hej, vilken härlig blogg du har! Jag hittade hit när jag bild-gogglade "gömma tvättmaskin". Jag har nämligen tänkt bygga en likadan bänk som ni har. Får jag fråga hur ni har gjort och vart ni köpt materialet? ha det toppen!

2013-08-20 @ 16:12:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0