Personligt

Fredag!




Jag har haft en så otroligt härlig dag!

Började dagen med en löptur till jobbet i solens strålar. (dagens träning check!)
När jag sedan på plats vid mitt skrivbord på jobbet öppnade min mail så fick jag ett fint mail av min chef.
 Hon hade läst i veckans personaltidning att jag hade fått "Dagens ros" av vår möbelfunktion på varuhuset.
Anledningen till min ros var att jag har hjälpt till ute i varuhuset  bland annat under vår kökskampanj, bytt av vid lite raster och hjälp till när jag kunnat. En självklarhet enligt mig som är van vid "säljet" men som numera jobbar på personalavdelningen och mestadels spenderar min arbetsdag på kontoret.  Härligt att få vara "ute i verkligheten" igen och träffa kunder och uppdatera mina kunskaper om sortimentet.

Blev så glad att de uppskattar min hjälp!

Blir också  så inspirerad av människor som väljer att göra andra glada genom att visa sin uppskattning.
Sådant borde vi göra oftare. Ge varandra komplimanger och lyfta sin omgivning istället för att hela tiden fokusera på sig själv. Delat glädje är dubbel glädje!


Kommentarer
Postat av: Anna i Helsingfors

Håller med dig, det tar så lite att ge av sig själv och hjälpa andra, men det ger otroligt mycket! Man vet det själv också, hur mycket man uppskattar fast bara en liten vänlig gest :) Så fortsätt på samma sätt och gör människor glada med dit, vad som verkar, naturligt vänliga sätt!

2011-03-25 @ 21:32:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0