Personligt

Systuga på Vinodlargatan





Älskar detta blåvit randiga tyget.
Köpte ca 10 m för några år sedan men har inte blivit av att jag har gjort något med det förrän nu.
 Det råder systuga här hemma och tanken är att det skall bli ett litet draperi under vår "tvättbänk" i badrummet
 så att man slipper se Smillas kattlåda. Vi har en tvättmaskin, en torktumlare och så Smillas kattlåda som står bredvid varandra i badrummet med en bänkskiva i vitt över. Jag gillar ju som ni vet att "gömma" undan
saker så att man slipper se allt bråte man har i sitt hem. Draperiet skall främst hänga framför
 kattlådan då maskinerna är rätt fina att se ändå. Visar bilder när jag är klar.

Har även en liten idé om att jag vill ha detta tyget som duschdraperi också. Måste bara lösa det på något vis.
Kan man sy på ett vanligt tyg på ett duschdraperi så att den vattentåliga sidan är vänd in mot duschen.
Kanske kan funka, eller vad tror ni?

Kom med förslag om någon har en bättre idé! 




Lyktan längst till vänster i bild införskaffades för någon vecka sedan och jag är så nöjd.
Orientalisk, stor och super fin när man tänder ljus i den.

Fick den till 20% rabatt tack vare att min fina vän Karolina skickade en rabattkupong till
mig efter att jag gått och tittat på lyktan i 2 mån utan att köpa den pga priset...

<3 kan man annat än älska sin vänner <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej,



Kolla det senaste avsnittet av Äntligen hemma. Då gör hon ett dusch draperi som du vill göra.



Lycka till!

2011-05-17 @ 20:13:48
Postat av: carin

Köp ett genomskinligt duschdrapperi o häng bakom tyget, dvs in mot duschen. Då blir inte tyget blött o ingen ser framifrån att det är duschdrapperi bakom.

2011-05-17 @ 21:25:12
Postat av: Rebecka

Tack snälla ni för tipsen!

Blir att fortsätta sy här hemma så skall det nog bli som jag tänkt mig till slut :)



Ha en bra kväll!

2011-05-17 @ 22:09:16
URL: http://rebeckasdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0