Personligt

Planterar & fixar på vår balkong




Denna eftermiddag har jag ägnat mig åt att plantera och fixa till vår balkong inför sommaren.
I år kör vi på lila lavendel, ljusrosa pelagoner och favoritväxten murgröna. Lite zinkkrukor, 
lyktor och fina textilier till det så kommer jag snart trivas väldigt bra där ute. Har köpt tyg till ett
balkongskydd som förhoppningsvis snart skall komma på plats och göra det ännu lite mysigare.





Älskar att handla blommor och fixa ute på balkongen. Det behövs inte särskilt mycket
för att man skall komma i sommarstämning. När jag kikar ner mot badbryggan här nedanför
så kan man ikväll se några varmblodiga små knattar som tar sommarens första dopp.
För min egen del dröjer det nog ett tag till innan jag väljer att svalka mig.




Fina pelagoner i olika rosa nyanser. En tantblomma anser vissa men jag tycker att den
 är klassisk och väldigt fin. Men ändå så är det något med den som gör att jag tänker
på min fina mormor, men det är ju inget fel i det, hon är nämligen världens bästa!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Jättefina blommor, jag älskar oxå pelargoner. Vad kul att ni kommer iväg utomlands! Kram hjärtat!

2012-05-11 @ 22:07:32
Postat av: Rebecka

Ja, det skall bli rikitgt kul att se om Zakynthos förändrats något sen vi var där sist. 10 år sedan nu ju...

2012-05-11 @ 22:41:36
URL: http://rebeckasdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0