Personligt

Hemmagjord supergod och nyttig musli


Bild tagen imorse då jag  åt filmjölk med världens godaste musli :)

Här är receptet på den musli som jag brukar göra här hemma. Har fått receptet av min vän Caroline och det är verkligen den godaste muslin jag har ätit. Jag har gjort lite förändringar från orginalreceptet för att få den sådär krispig och full med nyttigheter som jag vill ha den.

10 dl rågflingor (eller 5dl havregryn & 5dl rågflingor)
100 g valnötter
2dl solroskärnor
1,5 dl kokosflingor
1,5-2dl linfrön
1 dl pumpafrön

Blanda dessa ingredienser. Rör samman 2dl vatten och 5 msk matolja. Rör sedan ner vätskan i de torra ingredienserna och häll ut allt över två ugnsplåtar.

In i ugnen på 175 grader i 20-30 min och rör minst tre gånger så att det inte bränns vid eller blir klumpar.

Låt svalna och rör sedan i 2 dl russin.


Klart att njuta av på morgon-, eftermiddags- eller kvällskvisten.

Lova att testa nu så ni får uppleva själva hur gott det är!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0