Personligt

Söndag den 31 januari 2010


Smillisen kan det där med att slappa. Vår sötnos har hittat sig en ny favoritplats på schäslongen.
Mycket snö är det här och inatt var det köldrekord, så vi matar de små fåglarna för fullt på balkongen...


Söndagen den 31 januari börjar lida mot sitt slut. I eftermiddags har vi haft besök av Rasmus och hans mamma Bodil (från ronneby) som stannade till en stund på sin resa hem från shlm.

Annars har jag hunnit med att göra middag och matlådor för en hel vecka framåt. 
Blev en smarrig choritzo- och kycklinggryta med paprika, lök och grädde(6st portioner)
massor med stora biffar på 1,5 kg nötfärs (säkert mat till 10 pers..)
Potatisgratäng och marinerade kycklingfileér

Till sist så hade vi en hel plåt hemmagjord pizza över från igår som jag hottade till lite extra med gorgonzola och det fick bli kvällens söndagsmiddag. Super gott!

Vår kyl och frys är precis proppfull så nu behöver vi inte handla på länge...




Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad mycket du har fått gjort, mitt gull! Själva har din pappa o jag varit och åkt drygt en mil på skidor i Karlsnäs. Lite kallt i början men jättehärligt, så efter det var vi rätt trötta. Kram!

2010-01-31 @ 21:32:54
Postat av: Karin

Så himla härligt att ha fixat full kyl och frys. jag har ju dock den lyxen på mitt jobb att alltid äta fru-lunch och middag där =)

Så under denna högsäsong på året, blir det inte mycket matlagning hemma =)

Hoppas du haft en härlig helg!

Kramar

2010-01-31 @ 23:07:20
URL: http://lovesexandmoney.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0