Personligt

Vilodag

Igår körde jag och min kärlek ett löparpass tillsammans i eftermiddagssolen.

 Det började inte så bra då Carl hade slängt mina vanlig träningskläder i tvättmaskinen bara några minuter innan vi skulle ge oss ut. Bara att bröja rota i garderoben efter något annat att ha på sig som skulle fylla sin funktion på ett någerlunda acceptabelt sätt. Blev lättare sagt än gjort tyvärr. Slutade med att jag sprang i 3-lager kläder som inte andades direkt bra och då jag märkte att jag bara äger en sport BH för tillfället fick 2 vanliga bh-ar tjänstgöra som stöd. Det var inte alls skönt kan jag meddela. Att springa i en supertight bh utan band och sedan med en vanlig över den...

De första kilometrarna kändes det inte alls bra. Ni vet när man tycker att precis allt är jobbigt. Kläderna är för varma, ena vaden känns som en tegelsten, hörlurarna sitter inte bra, skorna slipper för löst och kroppen känns alltmänt energilös.

Men med en coachande Carl efter sig var det bara att fortsätta ocj vi tog oss hela vägen runt Södermalm. Blev en runda på 11,5 km vilket känns kanon med de förutsättningar som fanns. Bevisar bara att med lite vilja kommer man långt...

Nu vill jag dock ha vår för jag är lite trött på att halka omkring i mina träningsskor;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0