Personligt

Långhelg med finbesök



Hela denna långa helgen har vi finbesök hemifrån Blekinge. Våra vänner kom med flyget i torsdags och åker inte hem förrän imorgon kväll. Igår blev det lite strosande på stan, lunch på mitt favorithak Texas Longhorn, afterwork på Fridays och sedan avslutade vi kvällen på en mysig italiensk krog på Söder där jag åt favoriten alla kategorier nämligen Carpaccio och ett urval av italienska delikatesser (charkuterier,ostar,marinerade grönsaker,osv)  Idag har vi haft ännu en underbar dag tillsammans, som mestadels spenderats ute på Djurgården. Men vi började dagen med att fira "Stickan" som fyller år idag med semlor till frukost. 

 Vi har tittat på stora coola skeppet Vasa på Vasamuseét, gått långpromenad runt Djurgården och Rosendahls trädgård för att på eftermiddagen besöka ett jätte mysigt litet café vid namn "Flickorna Helin & Voltaire. Där mumsade i mig världens största macka med massor av chevré och nötchutney tillsammans med en varm chailatté.

Mycket mat med andra ord, och än är dagen inte slut utan nu är det Mello som gäller och till det kan jag lova att faten inte kommer stå tomma;)

Gotti gotti för både kropp och själ är ledorden för denna helg!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Roligt att även du kan besöka typiska turistmål! Kram!

2012-02-18 @ 21:57:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0