Personligt

Recept på Bountybollar med mörk choklad

Bountybollar  25 st
1/2 dl socker
75 g kokosfett
200 g riven kokos
1,5 dl vispgrädde
1,5 dl kokosmjölk
200 g mörk choklad 70 %


Gör så här:
Smält socker och kokosfett i en kastrull.

Tillsätt kokos, kokosmjölk, vispgrädde och låt det sjuda.

Rör samman allt och låt sedan smeten stå 1 timme i kylen och vila.

Forma degen till 25 runda bollar.

Sätt in bitarna i frysen och låt vila 1 timme.

Smält chokladen försiktigt i vattenbad eller mikron.

Doppa kokosbitarna i chokladen.

Förvara i kylen.

Kommentarer
Postat av: Karin L

Tack tack tusen tack för ett recept på bounty-bollar UTAN florsocker! Som jag har letat eftersom jag befinner mig i Thailand och inte hittar florsocker här! Och ett stort plus att du använder kokosmjölk som finns i massor här och är så vansinnigt gott :-)

Detta ska jag testa med en gång!



/Karin

2012-01-18 @ 05:33:39
URL: http://www.ronjasmatte.com
Postat av: Anna i Helsingfors

Tack Rebecka, ska absolut prova receptet nån gång!

2012-01-18 @ 13:18:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0